עיצוב אתרים בתפירה אישית

עיצוב אתר בעיצוב אישי מותאם לצרכים והטעם של הלקוח.
בניגוד לעולם ה- Print עיצוב עבור עולם ה- Web מצריך הבנה מעמיקה של בניית עיצוב עבור משתמשים שונים, רזולוציות שונות ופלטפורמות שונות. היכרות עם עולם תוכן מסוג זה מצריך ידע נרחב בטכנולוגיה מאחורי מה שנראה לעין החל מידע מעמיק בשפת HTML דרך שימוש ב CSS. תכנון ממשק המשתמש נגזר מכמות התוכן והיררכיית המידע אשר יופיעו באתר. קביעת אסטרטגיה וחישוב נכון של פעולות עתידיות, ישפיעו במידה ניכרת על תוצאות רווחיות העסק שלכם.

 

כאשר מדובר בעולם העסקים, ישנם מספר נתיבי פרסום ושיווק, אשר כל עסק ינהג בהם בצורה אחרת. אחד מאלו הוא אתר האינטרנט של החברה, אשר משרת מספר פונקציות בעסק ויעודן אחד – הגדלת מכירות העסק. בניית אתר פשוט ושימוש מושכל יותר באתר, תוך בניית אסטרטגיית השיווק של האתר עצמו, יסייע רבות במשיכת גולשים חדשים לאתר, הגדלת זמן השהיה של הגולשים והגדלת שיעור הגולשים החוזרים. המשך שהיית הגולש באתר, יש בה כדי להעלות את יחס ההמרה של מבקר שאינו רוכש למבקר שיבצע פעולת הזמנה.

 

איך בונים אסטרטגיה כזו?
תחילה יש לקבל החלטה בעניין תוכן האתר, על הפונקציונאליות שלו ובמיוחד על העיצוב של האתר. לעיצוב האתר משמעות רבה מאוד. עיצוב נקי, לדוגמא, יכול לשוות לאתר מראה של חברה וותיקה, מסודרת ורצינית מאוד. עיצוב זה בא לידי ביטוי בשימוש במספר קטן של גוונים חלשים, קווים ישרים ושימוש מצומצם בפלאש. כך ניתנת ההזדמנות לחברה למכור עצמה כספק תוכן מקצועי, אמין ומעניין.

 

אך לא לכל אתר מתאים העיצוב המוקפד. ישנם אתרים שעיצוב שכזה עשוי לשעמם את הגולש ולאבדו. על כן, ניתן לעשות שימוש גם בעיצוב ססגוני יותר, עיצוב המכיל אלמנטים של פלאש ותנועה. עיצוב שכזה יכול לעניין מאוד גולשים אשר תוכן אינו מעניין אותם במיוחד ואפילו גולשים אשר מחפשים "משהו קצת אחר". שימוש בעיצוב מסוג זה מבטיח דבר אחד – האתר שלכם אף פעם לא יהיה משעמם, תמיד תהיה בו תנועה והוא תמיד ישאיר את הגולש לעוד שנייה אחת יותר.

 

עיצוב האתר נקבע אמנם כחלק מאסטרטגיה, אך לעיתים עלות העיצוב עשויה להשפיע. על כן חברות בניית אתרים רציניות יכולות להציע גם מגוון פתרונות עיצוב נוחים יותר מבחינה תקציבית – תבניות קבועות מראש (טמפלטים), אפליקציות לפי הזמנה ועוד. כל אלו מיועדים לגרום לאתר להיות רלוונטי למטרה. אתר אינטרנט היא אחת התוכנות הבודדות שלעיצוב מסכיה יש חשיבות ייחודית סובייקטיבית עבור הלקוח, עיצוב אתרים הוא השלב הראשון בכל תהליך בניית אתר.

 

לעיצוב אתרים יש שלושה תפקידים חשובים
1. העיצוב נלקח בחשבון בעת אפיון, תכנון ועיצוב מבנה האתר - מיקום תפריטי הניווט, מיקום הלוגו, תמונת האווירה, חלון החדשות וכד'. זה במטרה לאפשר את מירב הדינמאיות האפשרית מבחינת ניהול תכנים באתר, ללא פגיעה בעיצוב הרצוי ללקוח.

2. לקבוע את מראה האתר - שילובי הצבעים (צבעי תפריטים, צבעי הקווים המפרידים, התמונות, הרקע והאלמנטים הגראפיים השונים (פינות עגולות/ישרות, צורות, קימורים וכד').

3. שימושיות ( Usability ) באתר - בשלב עיצוב הסקיצה חלק מהשאלות העולות תמיד באות לידי ביטוי באופן קריטי בעת עיצוב סקיצה, בניית אתר מודרני מתחשבת בשימוש שיעשה באתר ע"י הגולשים, כחלק מתהליך קידום אתרים, יצירת תנועה קבועה ( Traffic) לאתר - תהיה לכם לנכס חשוב בשלב מאוחר יותר.

 

למה עיצוב אתר הוא חלק חשוב בתהליך
העיצוב קובע את המשך בניית האתר, והוא יכתיב את אופי התוצאה הסופית - האתר. עיצוב עמוד הבית למשל, יקבע האם מנהל האתר יוכל מאוחר יותר להזין טקסטים לעמוד הבית, או אולי עמוד הבית יבנה מתמונה תדמיתית קבועה. 

 

יתכן אף מבנה המאפשר למנהל האתר להציף כתבות חשובות, או מוצרים אל עמוד הבית, משאר חלקי האתר. החלטות מעין אלו יקבעו בשלב עיצוב האתר.

 

לסיכום, עיצוב אתרים באינטרנט, הוא חלק חשוב מאתר האינטרנט, אך הוא אינו החלק המרכזי. יש לזכור כי עיצוב אתר הוא רק אמצעי ולעולם אינו המטרה, תפקידו להשרות את האווירה המתאימה ולהוביל את הגולש אל המטרה האמיתית - הכתבות, המוצרים, השירותים, הפורומים, ההזמנה, ההרשמה, וכמובן שיקל את מציאתו של האתר במנוע החיפוש - גוגל.

צרו קשר לפרטים נוספים

054-6778338 
michal@mmvision.co.il

מייל טלפון לינקדאין גוגל פלוס פייסבוק